UWAGA: Ważne zmiany w GEIS. Firma kurierska wprowadziła opłatę za niezaznaczenie opcji przesyłki niestandardowej. Więcej informacji tutaj ›
Zarejestruj się

Formularz reklamacyjny


Pliki dodatkowe
Zgłoszenie reklamacji *
Protokół szkody
Potwierdzenie wartości
List przewozowy

Jak dokonać zgłoszenia reklamacyjnego?


Reklamacje możemy składać do firmy kurierskiej w następujących przypadkach:

  • uszkodzenie lub zaginięcie przesyłki w transporcie
  • niewykonane płatnej usługi dodatkowej
  • nieterminowe doręczenie do odbiorcy

Reklamacji nie podlega nieterminowy odbiór przesyłki, ponieważ według zapisu zawartego w Prawie Transportowym w rozdziale 7, art. 65 pkt. 1, który brzmi 'Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.'

Co wszystkie firmy przewozowe interpretują w sposób, że jakąkolwiek odpowiedzialność za przesyłkę lub inaczej nazywając to ‘usługę transportu’ ponoszą dopiero od momentu przyjęcia przesyłki do przewozu.

W przypadku reklamacji przesyłki uszkodzonej lub z ubytkami należy:

  • najlepiej przy samym odbiorze przesyłki spisać protokół szkody z kurierem lub poprosić o dopis na liście przewozowym ‘Przesyłka uszkodzona w transporcie’ z datą doręczenia. Protokół szkody można spisać od 5 do 7 dni roboczych od doręczenia w zależności od firmy kurierskiej, jednak im później zostanie sporządzony tym mniejsza szansa na pozytywne rozpatrzeni reklamacji.
  • wypełnić formularz reklamacyjny adekwatny dla danej firmy:
  • przedstawić dokument potwierdzający wartość szkody lub towaru (paragon, faktura, adres URL do aukcji na której została dokonana sprzedaż/zakup)
  • zeskanować list przewozowy podpisany przez kuriera przy odbiorze

Jeśli składamy reklamację na nieterminowe doręczenie lub niewykonanie usługi dodatkowej należy jedynie uzupełnić formularz reklamacyjny i przesłać go do nas poprzez formularz.